הקיץ של הסאנס / טל נחום

טור בכורה באתר של טל נחום בן ה-36 מרחובות, אוהד מושבע של הפיניקס סאנס (לעמוד הפייסבוק שפתח לקבוצה), שכותב לנו על הקיץ המתקרב של קבוצתו האהובה

אז ביקשו ממני לכתוב כמה מילים על הקיץ של הסאנס.
כמובן שאני לא הג'נרל מנג'ר של פיניקס ובשום צורה לא מוסמך לחזות ולנבא את מה שריאן מקדונו יעשה, אבל אני יכול להריץ ספקולציות.

כל מי שעוקב אחרי העמוד שלי Disgruntled phoenix Suns Fan, מכיר את הדעות והפינות הרגילות שלי.

אז החלטתי ללכת על גישת השאלות הבוערות, ובעיני השאלות הבוערות הן:

1. מה הסאנס צריכים לעשות עם ריאן מקדונו?

אין שאלה חשובה מזאת.
מקדונו הוא האדם שהנהיג את בניית הקבוצה הנוכחית והשאלה "האם צריך לתת לו לסיים ולקטוף את פרות עמלו או לחתוך את מערכת היחסים ולהביא מישהו חדש?", היא השאלה הכי חשובה שהסאנס צריכים לענות עליה ולטפל בה מכיוון וזה הכיוון של המועדון ועתידו.

צריך להישאר?

למקרה שזה לא ברור, אני בעד החתמתו לשלוש עד ארבע שנים נוספות.
לא רק בגלל שהוא עשה עבודה מצוינת, אלא לא מעט בגלל שעשה זאת עם קבוצה מזעזעת שהרכיב עבורו לאנס בלאק, המנג'ר הקודם.

מקדונו עשה עסקאות טובות, כן, העסקה שבה השיג את ברנדון נייט להחליף את תומאס הייתה טובה – שחקן כמעט אולסטאר עבור שחקן טוב בסיטואציה לא טובה זו עסקה טובה.
הוא גם לא הסכים לוותר ולהעיף את מרקיף מוריס בטרייד שהיה מחזיר כמעט וכלום עבור שחקן מצוין (שנתן פלייאוף נהדר השנה עבור וושינגטון) והשיג עבורו את הבחירה ה-11 בדראפט 2016, בחירה שהובילה את העסקה להבאת מרקיז קריס לפיניקס.
הוא עשה בחירות טובות בדראפט ובאופן כללי התנהל במקצועיות.

בחירותיו בדראפט היו מצוינות:
טי ג'יי וורן – בחירה מס' 14.
דווין בוקר – בחירה מס' 13.
טיילר יוליס – בחירה מס' 34.
מרקיס קריס – בחירה מס' 8.

תוסיפו לזה את הבאתו של אלן וויליאמס, החתמתו של צ'אנדלר (אמנם בניסיון להחתמת אולדריג', שלא צלח, אבל עדיין שחקן נהדר בחוזה מצוין).

אם תבחנו מקרוב את הרוטציה של פיניקס, תמצאו לא מעט שחקנים זולים ביותר שנחשבים כיום כנכסים בעלי מנייה מאוד גבוהה לעסקאות.
לדוגמא, יוליס וג'ונס ג'וניור, שקיבלו דקות רבות לקראת סוף העונה והראו שיש להם פוטנציאל אדיר.
תוסיפו את אלן וויליאמס הנהדר לעניין ותקבלו שלושה שחקנים צעירים (שניים שלא נבחרו בדראפט ואחד מהסיבוב השני שיכולים לשמש כקלף מיקוח בעסקה).

אני חושב שצריך לתת לו לסיים את התהליך וליהנות מהקבוצה שהוא התחיל להרכיב… אני גם מאמין בדרך שלו וחושב שבעוד כשלוש שנים הסאנס ידברו חזק בפליאוף.

2. דראפט 2017 – את מי לקחת?

אז נכון לעכשיו הסאנס בוחרים במקומות 4 (סיבוב ראשון), 32 ו 54 (סיבוב שני).
הדראפט הזה הוא הדראפט הכי טוב שראינו מאז 2003 נ ק ו ד ה.
פולץ ובול לא יהיו זמינים וילכו לבוסטון והלייקרס… לא תהיה פה הפתעה.
פילדלפיה היא הקלף של הדראפט.
השחקן הכי טוב אחרי פולץ ובול הוא ג'וש ג'קסון (יש שיגידו שהוא השחקן הכי טוב בדראפט).
כמה עובדות על ג'קסון:

1.הסמול פורווד הכי טוב בדראפט (אייזאקס אולי יהיה טוב יותר בהמשך -כ נראה שלא ולא כרגע).
2. גובה "6.8, מוטת ידיים "6.9+, משקל 100+ קג', בן 20.
3. ממוצעים בעונה האחרונה – 16.3 נק', 7.4 רב', 3 אס', 24.5 PER.
4. קצת בעיות מחוץ למגרש – הואשם בוונדליזם ומועמד למשפט.
5. שחקן הגנה נדיר, חי על הזדמנויות שניות ואסור לעשות מולו טעויות.
6. 37% מהשלוש – נתון נהדר עבור שחקן שהחשש הגדול ממנו היה שהוא לא קולע משם.
7. אוהב לשחק בהגנה – כן, אני יודע שכבר הזכרתי הגנה, אבל הוא לא רק מגן מעולה (שיתק את ג'ייסון טייטום במשחק האול אמריקן), אלא גם אוהב להגן.
8. השחקן הכי יציב בליגת המכללות השנה – לא היה לו משחק אחד לא טוב.

עכשיו כשאתם מזילים ריר… הוא כנראה ייבחר על ידי פילדלפיה.

זה לא הגיוני לרוטציה שלהם, כיוון ואין להם שחקנים קולעים שיכולים לרווח את המשחק, אבל הוא השחקן הכי טוב בבחירה השלישית.
נשכח גם מכך שלפילדלפיה יש יותר מדי פווארדים ובעיית גבוהים בכלל… כי זה בד"כ לא משנה ולוקחים את הפרוספקט הכי טוב.
אני מקווה שפילדלפיה תבחר לפעול בדרך שתועיל לקבוצה ותבחר את השחקן הכי מתאים לקבוצה שלה כרגע, כיוון וזה לא יהיה ג'קסון.

השחקנים המתאימים לפילי הם:
1. דארון פוקס – כי צריך רכז רציני כבר והוא מצוין.
2. מאליק מונק – כי הוא פשוט מושלם, הסקנד גארד הכי טוב בדראפט.
3. ג'ייסון טייטום – כי הוא הסמול פורוורד הכי התקפי בדראפט וכשיכנס לליגה כבר יהיה אחד משחקני הבידוד הטובים ביותר, הוא יתאים לפילי יותר מאשר ג'קסון מכיוון והוא יוסיף מימד של קליעה שכיום לא קיים בה.

שימו לב ששלושת השחקנים שרשמתי כמתאימים לפילדלפיה אינם משחקים באותה עמדה, רכז,סמול פורווד וסקנד גארד… זה מראה כמה הקבוצה צריכה לשפר עמדות רבות.
זו גם אחת הסיבות שהיא הקלף הכי משוגע בדראפט.
אז אני בהחלט מקווה שפילי תיקח את אחד מהשלושה ותשאיר לסאנס את ג'קסון, משהו שמרבית המומחים חושבים שיקרה.

רק לרקורד, אם זה יקרה, ישמעו את הצרחה שלי בפיניקס מביתי ברחובות.

בואו נשים את זה בצד לרגע ואדרג לכם את הבחירות שלי לסאנס:

1. ג'וש ג'קסון

2. ג'ונתן אייזקס

3. ג'ייסון טייטום

על ג'קסון דיברתי מספיק.

אייזקס הוא שחקן מדהים, "6.11 עם מוטת ידיים "7.3, חזק בצד ההגנתי, ריבאונדר מצוין.
הדבר הכי חשוב שאני יכול לומר על אייזקס הוא שהוא לא כופה את עצמו על המשחק ומסיים עם דאבל דאבל בכ 13- זריקות למשחק.
ממוצעים: 12 נק', 7.8 רב', 25 PER למשחק.
הוא בעיני השחקן עם התקרה הכי גבוהה בדראפט ובסיטואציה הנכונה הוא יכול להיות השחקן הכי טוב שיצא מהדראפט הזה.

ג'ייסון טייטום – המספרים והגוף זהים מאוד לשל ג'קסון, אך הם לא יכולים להיות שונים יותר.
טייטום נשק התקפי מאוד יעיל, ושחקן הגנה סביר.
ממוצעים:16.8 נק', 7.3 רב', 2.1 אס', 22.4 PER למשחק.

אני אגיד את זה כבר עכשיו כדי שלא תגידו שאני לא ישר – אם ניקח אותו (וזו אפשרות סבירה מאוד, הוא מדורג 4 ואנחנו צריכים סמול פווארד יותר מכל) אני אתאכזב מעט.
אמנם שחקן מאוד מוכשר, אבל יש אופציות מעניינות יותר.

הוא שחקן מצוין אבל אני אתאכזב.

הבחירות בסבוב השני הן פשוטות יותר, לא באמת מצפים שמישהו ייצא עם משהו נדיר משם למרות שבכל דראפט יש פנינה או שתיים (יוליס וברוגדון ב 2016).

אז הגישה שלי לסיבוב השני היא נורא פשוטה – לכו על השחקן עם התקרה הכי גבוהה או (אם אפשר) שחקן שייתן מספרים מסוימים בוודאות.

לדוגמא, אין שחקן שהעלה את המנייה שלו בדראפט קומביין השנה יותר מג'ונתן ג'ין, הסנטר הצרפתי.
הוא מושווה לרודי גובר ואין לי שום בעיה להמר על אחד כזה ואולי להרוויח.
אתם מוזמנים להציץ בלינק – https://www.youtube.com/watch?v=uhr7WQITco8&t=122s

דוגמא נוספת היא כיילב סווניגן מפארדו.
סווניגן הוא פאוור פווארד/סנטר שממוצעיו בעונה האחרונה היו 18.5 נק' ו 12.5 רב' למשחק.
הוא שחקן חזק ורחב, משחק עם המון רגש ושחקן הגנה לא רע בכלל.
מוזמנים לצפות בתקציר המהלכים שלו מהמשחק מול נוטר דאם – https://www.youtube.com/watch?v=o1a0EL9LOck
אם נצליח להשיג את שניהם בנוסף לג'קסון זה יהיה דראפט מוצלח למדי.

כמה שמות נוספים לשים לב אליהם לסאנס בסיבוב השני הם:
1. אלק פיטרס – פאואר פווארד מגוון – https://www.youtube.com/watch?v=uXGeEVHAT64
22. איזיאה הרטנשטיין – סנטר (לא סביר אבל עשוי ליפול לסיבוב השני ואז יחטפו אותו) –https://www.youtube.com/watch?v=gnq7HXzPzrw.
3. דריק ווייט – גארד – https://www.youtube.com/watch?v=2OA5ckgTa6w
4. ג'ורדן בל – פאואר פווארד/סנטר – https://www.youtube.com/watch?v=NyvpZNlNnAo&t=102s
5. ג'ונתן מוטלי – פאוור פאוורד – https://www.youtube.com/watch?v=2Rz7tRwuPPk
6. ג'רום בלוסומגיים – סמול פווארד – https://www.youtube.com/watch?v=xEgTLFlCxfc
7. סינדריוס תורנוול – גארד – https://www.youtube.com/watch?v=C7FA2LaEuq4

בקיצור, הולך להיות מאוד מעניין ב22 ליוני… מצטרפים ללילה לבן?

3. מה עושים בשוק החופשי? האם לרדוף אחרי שחקן בכיר?

בכל הקשור לשוק החופשי, אני לא חושב שהסאנס צריכים להשתגע וללכת על פול ג'ורג' או גורדון הייוורד, זה לא מתאים לטיים ליין של הצעירים שלנו.

בואו נודה בזה, אנחנו בונים קבוצה שתתמודד טוב אחרי השיא של לברון והווריורס.

4. האם יש עסקה או שחקן ששווה לנסות להשיג בקיץ?

אנדרה דראמונד:
אוקיי, אז לאו דווקא בקיץ, אבל השמועות על הניכור בין דראמונד לפיסטונס מעניין והייתי מנסה להיות קשוב למה שקורה שם.
למרות שהוא יקר (130 מיליון) אני חושב שהוא סנטר מפלצתי ויכול תחת הדרכתו של טייסון צ'אנדלר להפוך לשחקן מדהים.

קריסטאפס פורזינגיס:
הבחור הזה לא יישאר בניקס, בין אם זה בקרוב או שיברח להם בסוף חוזה הרוקי שלו.
אין סיבה שהסאנס לא ירוויחו מהמצב.
יש לסאנס הרבה נכסים שמעט מאוד קבוצות יוכלו להשוות, החל מבחירות דראפט מרובות בסיבוב הראשון והשני בשנים הקרובות וכלה בשחקנים צעירים כקריס ובנדר וותיקים כבלדסו ודאדלי.
פורזינגיס שחקן מצוין ומתאים לגיל של הליבה הצעירה של הסאנס.

מהניקס לפי-ניקס?

5. אילו תרחישים (אופטימיים) עשויים לקרות בקיץ?

אז אחרי שנתתי הצעות ואת הדעה שלי למה שצריך לקרות בחודש הקרוב בואו נריץ כמה השערות ששיחקתי איתן בראשי לאחרונה.

תרחיש מס' 1:

טרייד פיניקס – פילדלפיה:

הסאנס שולחים את בחירה 4 ונכסים בדמות ברנדון נייט+ליאנדרו ברבוסה/ בחירת סיבוב שני עבור הבחירה השלישית.
הסאנס בעצם מבטיחים לעצמם את ג'קסון במחיר של שחקן או שניים ותיקים שיכולים לעזור לפילי במקום בו היא חלשה – הקליעה.
פילי הופכת בחירה בשחקן אחד שהיא לא צריכה בעצם לשלושה שחקנים שיעזרו להם להגיע לפליאוף.

תרחיש מס' 2:

טרייד פיניקס – פילדלפיה:

תרחיש שכתבתי לפודקאסט של ה- Solar Panel באריזונה והתקבל יפה.
פיניקס שולחת לפילי את אריק בלדסו, מקבלת בחזרה את הבחירה השלישית בדראפט ובחירת סיבוב שני עתידית/נכס אחר.
פילי מרוויחה את השחקן שינווט לה את המשחק, בלדסו שחקן מוכח, כמעט אולסטאר, הם לא יצטרכו להמר על רכז מתחיל שייקח לו זמן להתרגל לליגה (קריס דאן) ויוכלו להתמודד על מקום בפליאוף כבר בעונה הקרובה.

פיניקס מקבלת את הבחירה השלישית ויכולה להיות רגועה בקשר לג'וש ג'קסון.
בנוסף לג'קסון בוחרים את דארון פוקס, רכז גבוה, מהיר,הגנתי והכי חשוב… הוא פירק את לונזו בול פעמיים השנה וגרם לדיבורים שאולי הוא טוב יותר ממנו, מה שכנראה נכון.
שחקן עם המון רגש שבכה כשהפסידו בחצי גמר טורניר המכללות בעוד שמשחק לפני כן כשהעיף את אותו לונזו בול, לא לקח לבול יותר מדקה להצהיר שהוא עוזב לדראפט.
קנטאקי של פוקס אגב, הפסידה לצפון קרוליינה – שלקחה הביתה את הגביע.

במצב כזה החמישיה תיראה כך:
פוקס,בוקר, ג'קסון, קריס,צ'אנדלר.

נכס לטרייד?

תרחיש מס' 3:

טרייד פיניקס – פילדלפיה – ניו אורלינס:

אוקי, זה לונג שוט, אבל אנחנו רוצים שטרייד לבלדסו גם ישמח אותו במקצת, אז נשלח אותו לשחק עם החבר הכי טוב שלו בליגה, דמרקוס קאזינס.

פיניקס שולחת את בלדסו לניו אורלינס ואת הבחירה הרביעית לפילי.

ניו אורלינס מחתימה ומעבירה את ג'רו הולידיי לפילי בתוספת בחירת סיבוב שני עתידית.

פיניקס מקבלת את הבחירה השביעית מניו אורלינס,הבחירה השלישית ובחירת סיבוב שני עתידית מפילי.

ניו אורלינס מקבלת את בלדסו, רכז נפלא ומגן מצויין, לצרף לפרונט קורט קנטאקי שנבנה שם בעונה החולפת של קאזינס ודייויס.
בלדסו יעלה להם כ 14 מיליון לעונה, לא הרבה לעומת התפוקה שלו ולעומת החוזה שידרוש הולידיי בקיץ (20-25 מיליון לעונה).

פילי מקבלת רכז שאת עונתו הטובה ביותר העביר אצלה, בעבר נקרא לברון הקטן בגלל צורת המשחק האגרסיבית שלו.
לפילי יש את התקציב לשלם להולידיי והיא תשמח לקחת אותו במחיר של פיק סוואפ (החלפת בחירות עם הסאנס) כי גם ככה לא עוזר להם ג'וש ג'קסון, ובחירת סיבוב שני עתידית.

במצב הזה פילי מקבלת חמישיה של הולידיי,מונק(כנראה), סימונס, סאריץ, אמביד.

פיניקס מקבלת את האפשרות לבחור בג'קסון ללא חשש שילקח לפני, בבחירה השביעית בוחרת את דניס סמית ג'וניור, הרכז של NC State, ובחירת סיבוב שני עתידית לסחור בה.

החמישייה של הסאנס במצב שכזה תיראה כך:
סמית, בוקר, ג'קסון, קריס, צ'אנדלר.

כל התרחישים האלה מתאימים מבחינת הטיים ליין של הצעירים שלנו ובעיני רווחיים לכל הצדדים.

זהו, סיימתי, מקווה שהיה מהנהעבורכם לקרוא כפי שנהניתי אני לכתוב.

אשמח לשמוע את התגובות שלכם למטה.

מוזמנים לשתף כמובן ונתראה בכתבה הבאה.

Subscribe
Notify of
87 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
המשגיח
המשגיח
27 במאי 2017 8:33

אחלה ניתוח.
לגבי בחירות הדראפט – בנדר לא גם שלו?

בנוגע לטריידים אפשריים – לא הייתי מוותר על בלדסו כל כך מהר. שחקן נהדר, רק שיישאר כשיר.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:19
Reply to  המשגיח

תודה,
לא רשמתי את בנדר מכיוון והוא לא הרשים במיוחד בעונתו הראשונה.
אישית חשבתי שהוא היה לא רע אבל הפציעה מנעה מאיתנו לראות יותר.

המשגיח
המשגיח
27 במאי 2017 10:22
Reply to  טל נחום

אם הוא באסט או לא נקבע בשנה שנתיים הקרובות ככל הנראה, אבל אתה לא חושב שזו הייתה טעות מלכתחילה לבחור שחקן בלוטרי ולתת לו דקות מעטות (בהתחשב בכך שהקבוצה ממילא לא קרובה לפלייאוף)?

גיא הרשע
גיא הרשע
27 במאי 2017 8:56

זה ידוע שהפלג הצפוני מיליטנטי יותר,
אז כיושב ראש סניף נשר של אוהדי הסאנס,
אני זועק –
לא!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
די עם מקדונו.

ולעניין –
אם הסאנס מצליחים להפוך את שאריות הברכיים של בלדסאו לבחירה של הסיקסרס,
אז אני חוזר בי ומכריז, "מקדונו גאון".

אם הסאנס מצליחים להשיג את פורזינגיס בטרייד,
אז אני חוזר בי ומכריז, "מקדונו גאון".

ההימור שלי?
הסאנס מנצלים את בחירת הדראפט בשביל להשיג –
גארד. מקנטקי…

גיא הרשע
גיא הרשע
27 במאי 2017 8:57

וכמובן –
תודה על אחלה פוסם!

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:22

ברור לי שהרוב חושבים כך, אבל כשמסתכלים על ההחלטות שלו בהתחשב והתחיל מנקודה שלילית, כלומר,הקבוצה שקיבל מבלנק היתה נוראית… אני מרגיש שהוא עושה עבודה טובה.
לא תמיד זה מצליח… הטרייד של תומאס-נייט ממש התפוצץ לנו בפרצוף אבל הוא עושה עבודה טובה מרוב המנגרים האחרים.
אגב, הדבר היחיד אולי שיש לי לומר הוא שחבל שלא השכיל להעסיק מאמן רציני יותר ואפילו לא ניסה כאשר טיבודו ואחרים היו פנויים.
רק ווייט,מאמן וילנובה ממכללות, רואיין והוצעה לו המשרה… הוא סירב.

Ish (פרש #2)
Ish (פרש #2)
27 במאי 2017 14:45

וואי, אני לא יודע לאיזה פלג אני שייך, הייתי בצפון, הייתי בדרום, הייתי במערב הרחוק ועכשיו ברחובות. אני צריך להתקרב למתינות המרכזית בגלל זה? כי אני לגמרי בקטע של פרידה ממקדונו ועדיף לפני שנתיים.

יניב
יניב
27 במאי 2017 9:41

כמה אוהדי סאנס יש באתר??? מרענן לשמוע מישהו שחושב שמקדונו הוא אחלה וטוב לפיניקס. לגבי הטריידים אז רק הסנריו הראשון אולי אולי אפשרי שגם קשה לי לראות את פילי מסכימים

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:31
Reply to  יניב

תודה, גם אני חושב שהתרחיש הראשון הוא הסביר ביותר, אם כי רכז מנןסה יכניס אותם לפליאוף כמעט בוודאות בעוד שרכז רוקי יכול להיות פלופ… ראה מקרה כריס דאן במינסוטה.
בבלדסו הם יקבלו שחקן מנוסה שמסוגל לקלוע,למסור,להוריד ריבאונדים ולעשות הגנה חזקה(בלדסו) והולידיי שחקן מצויין,קצת פחות מבלדסו אמנם,אך שחקן מנוסה ואיכותי.

Smiley
Smiley
27 במאי 2017 18:34
Reply to  טל נחום

1. כריס דאן לא ממש זכה להזדמנויות כי עדיין רוביו זה הרכז הראשון שם.
2. הבעיה ההלדסו והולידיי ששניהם נוטים לפציעות.
3. אפשר להגיד שבלדסו קצת מיצה את עצמו בפיניקס, בגלל המהלכים של ההנהלה. הקבוצה לא ממש תחרותית ומתחילה להיבנות סביב בוקר. אני חושב שבלדסו ופיניקס קצת מיצו אחד את השני ואולי שווה ללכת על PG בדראפט ולשחרר את בלדסו בטרייד.
4. אם אני פילדלפיה אני מעדיף את בלדסו, למרות שאנילא הולך על הטרייד הזה ומביא PG מהדראפט כי סימונס וסאריץ סוגרים את עמדות ה-SF וה-PF. פילדלפיה לא נועדה לנצח עכשיו ולכן טרייד על בלדסו לא קורץ להם לעומת PG מהדראפט

אפלטון
אפלטון
27 במאי 2017 9:42

טור מעולה!
מה נסגר עם הכמות הלא פרופורציונלית של אוהדי הסאנס באתר? האם ניתן למצוא אוהד כזה מתחת לגיל 30?
לגבי מקדונו, קצת ריככת את התחושה שלי כלפיו. אולי הוא באמת לא כזה נורא ובעצם באמצע תהליך ארוך טווח שישתלם בסוף. הבעיה המרכזית שלי איתו הוא הסגל הלא מאוזן והעובדה שגם כשיש לו כישרון ביד, הוא לא יודע להמיר אותו בטרייד. פוספסו ככה לא מעט אפשרויות ועוד לא ראיתי טרייד מוצלח שהוא עשה.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:34
Reply to  אפלטון

זה נכון שפוספסו טריידים,הרציני שבהם היה קאזינס.
אני אישית לא רציתי את קאזינס אצלנו אבל הפריע לי שלא הצלחנו להשיג אותו בגלל הצעה נמוכה מדי.
אם נסתכל על זה היום… הדבר הכי טוב שהקינגס קיבלו עליו זה באדי הילד… וזה אומר הרבה.

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 11:25
Reply to  טל נחום

דווקא אני חושב שקוזינס יכל להיות מצווין לכם , בדיוק העמדה החלשה שלכם ויחד עם כריס ובנדר יכלו להיות קו קדמי מצויין , מה גם שיש לפיניקס תכסף להשקיע בחוזה חדש וגדול לקוזינס ולשמור על הקיים , אם יכלתם להשיג עסקה שלא כוללת את בוקר או בחירת הדרפט הייתם צריכים ללכת על זה

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
27 במאי 2017 11:12
Reply to  אפלטון

בנוגע לכמות ולכושר השרידות: "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

רועי ויינברג
Admin
27 במאי 2017 10:30

טור בכורה טוב. מה דעתך על אלכס לן? בחירת טופ 5 שנראית כמו באסט. אני חושב שהוא וברנדון נייט יעברו לקבוצה אחרת בערב הדראפט ואפשר להשיג עליהם בחירה טובה מאיזה שרלוט.

מבחינת הדראפט, אני מסכים איתך שהסאנס יקחו סמול פורוורד, אבל יותר מעריך את טייטום – הוא יכול להתאים ליד בלדסו ובוקר במידה וג'קסון ילקח. אייזק הוא עוד פרוספקט בעמדה שכבר די עמוסה לפניקס ואני לא יודע אם הוא שווה בחירת טופ 5 בכלל.

דרך אגב, שילוב של בנדר וכריס זה משהו שאני רוצה לראות עונה הבאה .יכול להיות מאוד מעניין ב-2 צדדי המגרש.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:41

אני יכול להעיד שברוב שלבי העונה העדפתי את אייזקס לפיניקס אבל היו לו כמה משחקים חלשים לקראת הסוף.
יחד עם זאת האפשרות של לשחק עם שלושה שחקנים מעל "6.10 עם מוטת ידיים "7.1 … לא מקנא בקבוצה שתתמודד מולנו.
הוא שחקן נפלא ולא כופה את עצמו… ריבאונדר וחוסם מצויין.
התקרה שלו כל כך גבוהה בעוד שטייטום סביר להניח שישתפר אך לא בהרבה.
בקשר ללן,לא סביר שתראה אותו מועבר בערב הדראפט כיוון והוא שחקן חופשי כשבוע אחרי ולא ניתן להחתים עד אז… אף אחד לא יקח שחקן שלא חתום אצלו להמשך הדרך.
אני צופה שיתנו לו הצעה כדי להשאיר אותו אבל לא מעל ל 10 מיליון לעונה.
לן היה מדורג מאוד גבוה במוק דראפט שלו והיה אמור להיות סנטר מאוד רציני.
אגב ממוצעים פר 36 דק שלו עומדים על 16 נק' ו 14 רב'.
מרשים לא?
אם תצפה במשחקים האחרונים של הקבוצה,בהם צאנדלר לא שיחק, תראה שהוא משחק מצויין ונותן מהלכים שמראים מה הוא יכול להיות.
אני בעד להחתים אותו לחוזה של 10 מיליון לעונה ולתת לו שנתיים נוספות להוכיח… אם לא הולך… להעיף.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:44
Reply to  טל נחום

ברנדון נייט הוא סיפור אחר, היו שלבים בהם הייתי בדעה שאם מעבירים את בלדסו אז צריך לתת לו לפתוח ולהעלות את המניה לטרייד… זה כמובן לא יקרה.
נכון להיום אני בעד העברה שלו לקבוצה אחרת עבור בחירת סיבוב שני אפילו.
הדבר הסביר יותר הוא הצמדתו לשחקן או בחירה נוספת בעסקה.

רועי ויינברג
Admin
27 במאי 2017 14:42
Reply to  טל נחום

אני מסכים שזה מפתה, אבל גם לכריס, גם לבנדר וגם לאייזק אין את הקליעה מבחוץ בשביל שאחד מהם יוכל לשחק כסמול פורוורד. בנדר השנה ב-SF היה כישלון.

שכחתי שלן FA (חשבתי שחתם על הארכת חוזה), ומעניין מה יהיה איתו. 10 מיליון לעונה אני מסכים שהוא יקח אבל יכולה לבוא פתאום קבוצה עם מקום מתחת לגג השכר שצריכה סנטר ולהציע לו חוזה מטורף, אולי ברוקלין אם הם יעשו טרייד על ברוק לופז.

the comedian
the comedian
27 במאי 2017 10:42

בבחירות הטובות בנדר זה נפילה פוטנציאלית אבל בואו לא נכנס לסיפורים עצובים נוספים בסאנס, חוץ מזה באמת אחלה כתבה והיום אני אסיים את המוק דראפט המתוקן לשנה הזאת שלי ואשלח לינק לאחת הכתבות פה במהלך היום.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:47
Reply to  the comedian

אחלה את המוק דראפט שלי אני מעלה רק כשבוע לפני הדראפט אחרי ההתרשמויות והראיונות האישיים.

רועי ויינברג
Admin
27 במאי 2017 14:43
Reply to  the comedian

פרסמנו באתר כבר את המוק הנהדר של ג'ון:
http://www.hoops.co.il/?page_id=95668

אני לא כותב מוק דראפט השנה, אבל דברים אחרים שקשורים לדראפט כן. אחד מהם עולה מחר.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 19:59

אני קונה את המוק של ג'ון היום…חחח
המוק בלינק בכלל מגיע לדראפטנט, לא יודע אם לכך התכוון המשורר או שדראפטנט שייך לו.
בכל אופן מצאתי שדראפט נט טועה לא מעט בשנים האחרונות.
אני מוק דראפט מוציא רק כשבוע לפני הדראפט… (מעבר לאלה שהוצאתי במהלך השנה.

the comedian
the comedian
28 במאי 2017 21:01
Reply to  טל נחום

לגבי הדיוק של דראפט נט אני לא אכנס אבך הם מציעים אופצייה של לבנות מוק בעצמך וזה מה שעשיתי דרך האתר שלהם אתה יכול להשוות בין שלי לשלהם ולראות את ההבדל

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:43

ברנדון נייט הוא סיפור אחר, היו שלבים בהם הייתי בדעה שאם מעבירים את בלדסו אז צריך לתת לו לפתוח ולהעלות את המניה לטרייד… זה כמובן לא יקרה.
נכון להיום אני בעד העברה שלו לקבוצה אחרת עבור בחירת סיבוב שני אפילו.
הדבר הסביר יותר הוא הצמדתו לשחקן או בחירה נוספת בעסקה.

Smiley
Smiley
27 במאי 2017 18:41
Reply to  טל נחום

אני חושב שברנדון נייט יכול להיות אחלה מחליף, וזאת במידה והוא הפנים את זה שהוא כנראה כבר לא יהיה PG מוביל בליגה.
הבחור מראה אחלה כשרון אבל עם זה הוא פשוט לא יציב מספיק ויש לו קבלת החלטות שעדיף לא לדבר עליה, לא לחינם נראה לי שג'ייסון קיד ויתר עליו למרות שהוא נתן לו דקות משמעותיות במילווקי.

גיל(איש טבח שמו)
27 במאי 2017 10:44

אם דרגן בנדר יהיה ברמה של קואמי בראון זה היה השג עבורו

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 10:49

אני חושב שבנדר יהיה שחקן רוטציה טוב,צריך לזכור שהוא השחקן הכי צעיר בליגה,רק בן 19.
רוקיז בשנות ה90 ולפני לא נכנסו לליגה וישר היו מדהימים כמו לברון,מייקל וכו.
קח את הסטטיסטיקות של נוביצקי למשל… הוא עלה בכל שנה אבל בשנתו הראשונה לא היה כל כך מרשים.
תן לו זמן,אני מחשיב את העונה הבאה שלו כעונת רוקי בעצם כי החמיץ זמן חשוב.
אני מוכן להמר שהוא יהיה יותר מסביר.

גיא הרשע
גיא הרשע
27 במאי 2017 11:02
Reply to  טל נחום

הלוואי ואטעה,
אבל בנדר, הוא היה איום בעונתו הראשונה.
הלוואי והיה מראה את הפוטנציאל שנוביצקי הראה בעונתו הראשונה –
בכלל לא באותה ליגה.
"לזכותו" של בנדר יש לומר שהוא לא באמת קיבל את הדקות.
לנוביצקי היו 20 דקות למשחק בעונתו הראשונה,
לבנדר רק 13.

Smiley
Smiley
27 במאי 2017 18:43

בנדר חייב להעלות מסת שריר ולהתחזק. לפחות על פי השנה הראשונה ראו כמה הוא רחוק מלהיות בעל גוף שמתאים לNBA.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 11:17

גם צריך לזכור שבנדר נכנס לקבוצה צעירה מאוד,נפצע באמצע העונה שזה הזמן שקריס תפס מומנטום.
עוד דבר לזכור לגביו הוא שהוא לא שיחק באותה עמדה ונע בין שלוש עמדות 3,4 ו5

עגל
עגל
27 במאי 2017 11:24

וואו, כמה אוהדי סאנס יש כאן. כל הכבוד, מזכיר נשכחות של הקבוצה הגדולה מפעם, והלוואי ותחזור לגדולה.
כל צורת הכתיבה בטור הזה על עסקאות עתידיות ואמונה מאוד מאוד אופטימית בנפלאות הדראפט (כל שנה אומרים שזה הדראפט הכי טוב מאז . . . וכל שנה רואים שאין ניסים ונפלאות ותמיד ישנה עבודה ארוכה וקשה של צוות האימון), מעידה על מצבה הגרוע של הקבוצה.

ולדי קוגן
27 במאי 2017 11:28

אני לא חושב שכדאי לשחק עם הבחירה, כי אני לא רואה את פילי לא לוקחים רכז עם הבחירה שלהם. ג'קסון בבחירה 4, ואולי לנסות להוציא נכס צעיר ממישהו על בלדסו ואז יש לך משהו.
שאלה לסיום-טרייד של בלדסו ובחירה 4 על פורזינגיס, מי אומר לא?

יניב
יניב
27 במאי 2017 11:40

על פניו אין שאלה בכלל. ברור שלוקחים טרייד כזה אולם ההתנהגות של הלטבי לאחרונה מעלה אצלי חשש. אתה כולה שחקן עונה שנייה וכבר עושה פרצופים ומעמיד תנאים לארגון שבחר בך

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 11:44

קצת הרבה… נישאר בלי רכז.
עדיין מעניין…כנראה שהייתי הולך על זה ושישיגו רכז בהמשך הדראפט.
אגב רכז… לוקה דונציץ מדורג ראשון בדראפט הבא.

Smiley
Smiley
27 במאי 2017 18:45

מחיר גבוה מדי, אם אני פיניקס אני מוותר, במיוחד שהדראפט חזק השנה.
פורזינגיס בהחלט עילוי אבל למרות מספרים יפים הוא לא הראה שהוא הצליח לעשות משהו בניקס (למרות שבהרבה מקרים זה לא היה תלוי בו).

A.h
A.h
27 במאי 2017 11:30

טור פצצה . האמת תמיד יש לי פינה חמה לסאנס.
קודם כי פני הרדוואי שיחק שם וגם כי גיא הרשע אחד האהובים והעיניינים באתר אוהד אותם.
אפשרות לפוסט שבו כל אדם יוכל לבחור את קבוצתו האהובה יהיה נחמד לדעת כמה אוהדים יש לקבוצות שהם לא לייקרס בוסטון ג-סטייט
אני אישית אורלנדו

פומה
פומה
27 במאי 2017 11:35

יפה,
חושב שלא הצלחתי להבין איך קבעצה שהחתימה רכז מצוין כמו ליאנדרו ברבוסה הגיעה להישגים כל כך עלובים.
על פניו הם חייבים בדראפט הזה לחפש מאמן.
כל היתר חסר משמעות.

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 11:48

קודם כל תיקון לטרייד של מנחם עם ניו אורלנס , אין לנו בחירה 7 אז הטרייד לא בר ביצוע ..
בגדול פיניקס צריכה לשמור על הקיים, להחתים כוכבים אין להם צורך כמו שמחנם רשם והם צריכים לתת זמן לצעירים להתפתח , כמובן בוקר הוא הכוכב וסביבו צריך לבנות מה שאומר שלא צריך רכז אמיתי סטייל פול/רונדו אלא יותר רכז הגנתי עם קליעה טובה שלא דורש החזקה של הכדור , לפי דעתי הם צרכים לתת תמפתחות ליוליס , החורים בקבוצה הם בסמול וסנטר , פרווד יש את בנדר וכריס ,שתיהם כשרוניים וצריך לראות מה יתפתח מהם ,הבחירה הרביעית צריכה כמובן ללכת כדי לבחור סמול , גקסון מוביל מעל כולם , אם לא הייתי שוקל טרייד לרדת בבחירה אולי עם סקרמנטו על בחירה 10 + סקאל/קולין סטיין , ולקחת את אנאובי

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 11:57

צודק, הבחירה עברה לסקרמנטו.

the comedian
the comedian
27 במאי 2017 12:29

http://www.nbadraft.net/nba_mock_drafts/141792/edit המוק דראפט שלי השני לשנה הזו מוזמנים לצפות

john
john
27 במאי 2017 12:36
Reply to  the comedian

יש לך ראש טוב לדראפט! פילי רוצה את מונק אבל קשה להאמין שילכו עליו בבחירה שלישית. הם אולי יעשו טרייד דאון כדי לקחת את מונק ב-5-6. יקבלו כך עוד נכס. אפילו בבחירה 4 מול הסאנס יכולים להוציא משהו…

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 12:49
Reply to  john

אתה צודק, אבל כיף לקוות לפני האכזבה… חח
תודה על המחמאה בקשר לדראפט… אני נהנה לעקוב אחרי ליגת המכללות וכותב על הנושא המון.
אתה מוזמן לעקוב אחרי העמוד שלי ולהינות מהדברים שאני מעלה.
העמוד שלי מאוד פעיל כל יום ואני משתף כל מה שאני חושב שיעניין… לא רק על הסאנס.
המוק דראפט שלי אגב יצא כשבוע לפני הדראפט… הוצאתי כמה כבר אבל עכשיו נראה לי מיותר להוציא אלא אחרי שיסתיים תהליך האימון בקבוצה והראיון.

זיו
זיו
27 במאי 2017 16:12
Reply to  the comedian

סבבה של מוק,
לגבי הקינגס אני אשמח לשתיים משלוש הבחירות שבחרת
פוקס ב5
וקיילב סווניגן ב34 – ביגי הוא לגמרא גניבה כל כל נמוך.
לגבי 10 אני מעדיף את אנאובי במידה ו וכל הסמולים האחרים נלקחו.
זאק קולינס מעניין אבל הוא על משבצת כמעט זהה לפפיאניס ואני בכלל לא בטוח שהאפסייד של היווני לא יותר גבוהה.

the comedian
the comedian
27 במאי 2017 16:59
Reply to  זיו

אני גם רואה בסווניגן סלייפר

זיו
זיו
27 במאי 2017 17:23
Reply to  the comedian

לגמרא
יהיה אחת הגנבות של הדראפט.
אני הייתי מממקם אותו בלוטרי.
לא רואה אותו נופל אחרי סאן אנטוניו ב29.

the comedian
the comedian
27 במאי 2017 17:31
Reply to  זיו

אני מנסה לפגוע איפה הוא יבחר פחות איפה הוא צריך וסקרמנטו יוכלו להרוויח מן ההפקר וגם אורלנדו מג'ורדן בל אם הוא יגיע אליהם או לאיפה שהוא יתגלגל

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 19:54
Reply to  זיו

השאלה היא מה אתה רוצה מהסנטר שלך? גיוון התקפי,הגנה טובה וריבאונד טוב זה קולינס.
כוח וריבאונד זה פאפאיאניס.
על פניו נראה שכדאי לקינגס להתרכז בדברים אחרים.
מעבר לפאפאיאניס יש שם את קאולי שטיין שמשחק טוב ולא צריך סנטר.
יש להם גם את באדי הילד המצויין ולכן לא צריך גם גארד.
הם צריכים רכז לעתיד,סמול פווארד ופאואר פווארד.
אני במקומם הולך על פוקס/סמית כרכז (מי מהם שזמין) ובבחירה העשירית משיג סמול פווארד או פאואר פווארד.
אונאנובי יהיה שם וגם גסטין גקסון שחלק קוראים לו גוש גקסון לעניים.
לא חושב שיהיה נכון להחליף שתי בחירות באחת גבוהה יותר כי אם לא משיגים את אחת משלוש הגבוהות אז יש הרבה אפשרויות לא רעות בכלל.
אייזקס ומרקאנן אולי יהיו גם בטווחים שלהם.

זיו
זיו
27 במאי 2017 20:09
Reply to  טל נחום

פפיאניס יפתיע אותך.
מכל הבחינות והוא גבוהה בהרבה מקולינס.

זיו
זיו
27 במאי 2017 20:11
Reply to  זיו

אני את גסטין גקסון לא רוצהבטח שלא בעשר.
מעדיף כבר שחקנים כמו גורדן בל או דילן ברוקס מהסבוב השני, מאשר שחקן מבוגר עם אפסייד מוגבל.

john
john
27 במאי 2017 12:31

אתה אוהד מסור…

כתוב מאוד יפה. קשה לי להאמין שאחד התרחישים שציינת יקרה למעט זו שפילי יבחרו את פוקס בבחירה שלישית. הם רק צריכים להשתכנע שיש שם קליעה שברחה לו בחצי הראשון של העונה.

ג'קסון אכן יושב במשבצת המושלמת וטייטום דומה לטי ג'יי וורן שאני מזכיר לכולם היה סקורר טוב בהרבה מטייטום במכללות…

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 12:46
Reply to  john

אתה צודק, אבל כיף לקוות לפני האכזבה… חח

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 12:40

אני עדיין חושב שהסליפר של העשירייה הראושנה זה דניס סמית ג/וניור

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 12:45
Reply to  יוסי

לא כל כך סליפר… הוא היה מדורג ראשון יחד עם ג'יילס בשלב מוקדם לפני העונה האחרונה.

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 12:54

אבל כרגע הוא תקוע במקום8 למרות שהוא לגיטימי לגמרי גם לבחירה 2

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 14:25
Reply to  יוסי

תראה… הלייקרס קבוצה עם שחקנים צעירים וטובים בכל עמדה… לא סטארים אבל טובים.
אם הייתי הולך על מישהו בבחירה השנייה שהוא לא פולץ או בול בשבילם זה היה גקסון או מרקאנן…אפילו אייזקס.
אלה שחקנים שיכולים לתרום הרבה ויש להם תקרה גבוהה.
אני מאוד אוהב את סמית,אבל הוא שיחק במכללה חלשה מאוד והוא אחרי שתי פציעות בבירכיים.
אני מניח שלכולם קופץ השם בלדסו כשמדברים על רכזים חזקים,מהירים,אתלטיים עם בעיות ברכיים.
אלה הסיבות שהוא צנח.
אני חושב שאחרי פולץ או בול הוא יכול ללכת לפילי.
יש דיווחים שהוא ומונק מאוד מעניינים אותם.

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 12:57

מה אומרים על טרייד נייט תמורת סולמון היל

Ish (פרש #2)
Ish (פרש #2)
27 במאי 2017 14:41
Reply to  יוסי

היל אמנם יותר טוב מסנדוויץ' אבל מקבל יותר מדי כסף. תנו סנדוויץ' קבלו נייט, לא צריך לסבך עניינים. בחירה סיבוב שני בעוד חמש שנים גם טוב.

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 14:21

סולומון היל שחקן מאוד מוערך… אם מציעים אני לוקח.
הוא יהיה נכס טוב לעסקה אחרת… בדראפט אולי.

יוני
יוני
27 במאי 2017 16:05

סקר בקטנה בעקבות הטור על הסאנס:
איזה מהמועדונים שמעולם לא זכו באליפות יהיה הבא לאבד את הבתולין אחרי שהקאבס עשו את זה ב2016?
סאנס
נטס
קליפרס
ג'אז
נאגטס
פייסרס
מג'יק
טי-וולבס
הורנטס
גריזליס
ראפטורס
פליקנס

רועי ויינברג
רועי ויינברג
27 במאי 2017 16:39
Reply to  יוני

מינסוטה. הרבה יותר כישרון מהאחרות

ולדי קוגן
27 במאי 2017 16:49
Reply to  יוני

לענות על השאלה זו יריה באפלה, כי אני לא רואה אף אחת מהן לוקחת ב-5 שנים הקרובות, ואף אחד לא יכול לדעת מה יקרה עד אז. וואלה שהלייקרס יכולים לזכות שוב לפני אחת מהקבוצות האלה.

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 17:37

בגדול הכול תלוי בניהול נכון וגם לא תמיד ראה אוקלהומה סיטי ת'אנדר.
אם לנו היה מנהל כמו גריפין או אינג יש מצב שהיינו יכולים להגיע לאליפות מהר מאוד ,אם היו הולכים בכל הכח על פול אז יחד עם דיוויס קוזינס יכלה להיות קבוצה מצויינת שיכולה לשבור את האגמוניה של קליבלנד גולדן שיצטרכו להתמודד עם קבוצה עם 2 גבוהים דומיננטיים .
השחקנים מסביב כבר היו זורמים לבד לקבוצה , שחקנים ותיקים שרוצים אליפות היו מוכנים לוותר על כסף בשביל להיות בקבוצה , ראה ווסט מגי וכולה

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 16:16

פליקנס

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 16:25

הגריזליז קבוצה מאוד מוערכת עם שיטת משחק הגנתית.
נראה שהם הכי קרובים.
הסאנס מתקרבים לאט וכמו שרשמתי יהיו חזקים בעוד כ 3 שנים בערך.
הוולבס נראים הכי קרובים מבין החלשות.
יש להם ליבה צעירה שכבר רצה טוב.
יש להם בחירה גבוהה בדראפט הקרוב ולא חסר להם כסף להחתמת שחקנים.
אם ילכו על שחקן טוב כמו אייזקס או מרקאנן,זה יכול לשפר אותם והם יהיו מוכנים בתוך כמה שנים.

יוסי
יוסי
27 במאי 2017 17:30

הגריזילס כבר זקנים ולא יגיעו לשום מקום , מינסוטה ויפינקס יכולות להגיע למשהו עם ימשיכו לבנות נכון ויתנו לשחקנים לצבור ניסיון , מיניסוטה חייבת לעשות תקפיצה השנה ולעשות סדר בסגל ולחליט מי נכון לה , חוץ מקרל אנטוני טואנס כרגע כולם בסימן שאלה של כמה הם באמת תורמים , לפי דעתי צריך להחליט ולעשות מהלכים כבר בערב בדרפט ועד תחילת העונה , בלי ספק צריכים ותיק שיתן תפוש , במקומם הייתי שוקל ברצינות טריד כדי להשיג את גורג או באטלר , יש להם מספיק נכסים בשביל טריד ועדיין ישאר כסף לעוד החתמה נכונה כמו איבקה או מיסליפ או איגודלה

מנחם לס
מנחם לס
27 במאי 2017 20:40

טל, נהניתי ביותר מהפוסט. מכל הבחינות. אשמח אם תמשיך לתרום לנו מדי פעם, ותודה גדולה לרון שגילה אותך!

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 21:06
Reply to  מנחם לס

וואוווו תודה רבה איזה כבוד…
אני עוקב אחריך מאז שאני ילד.

עידו גילרי
עידו גילרי
27 במאי 2017 21:12

טל, תמיד טוב לפגוש עוד אח לצרה.
בניגוד אליך אני ממש לא מסכים שמקדונו עשה עבודה טובה ולדעתי הוא חייב ללכת ומהר.
אז נכון שבלנקס היה ההיפך הגמור ממנו שתמיד פחד ללחוץ על ההדק אבל הוא לא נתן לו קבוצה במצב כל כך גרוע (גם לא כל כך טוב). מקודנו קיבל גרעין צעיר שכלל את דראגיץ' על חוזה סביר, האחים מוריס בחוזה הרוקי שלהם, יחד עם מנהיגים כמו ג'רד דאדלי ופי ג'יי טאקר לפני שיא הקריירה שלהם. כמו גם מרסין גורטאט.
מה היו הצעדים הראשונים של מקדונו? להביא את אריק בלדסו למשבצת של השחקן המוביל שלו ולזרוק את גורטאט בשביל החוזה המתפוגג של אמקה אוקפור (צעד טוב). לתוך הסיטואציה הזו זרק מאמן רוקי (הורנסק) כנראה מתוך כוונה לעשות טנקינג.
רק מה הורנסק כנראה לא קיבל את התזכיר והצליח לחבר את בלדסו ודראגיץ' יחד עם הדרעין הבאמת מוצלח שהיה בקבוצה כדי לתת עונה מעולה שרק בחוסר מזל נגמרה מחוץ לפלייאוף.
אז מה מקדונו עושה במקום להמשיך ולבנות על זה? מביא את אייזאה תומאס (על חוזה באמת נהדר) למשבצת הכבר ככה עמוסה של הרכז. לא פלא שדראגיץ' מתמרמר ורוצה לעזוב. אז אחרי שהוא שולח את דראגיץ' בלית ברירה עבור הגופה של דני גריינג'ר, הוא נפטר גם מאיייזאה תומאס עבור ברנדון נייט שהיה סימן שאלה ענק עוד במילווקי. עסקה נוראית ולגמרי תמוהה בעיני.
אז אחרי שהוא כבר הכניס רעל לחדר ההלבשה של הורנסק בעונה הזו השיא הגיע בקיץ שאחרי כשהסאנס ניסו לחזר אחרי אולדרידג' במהלך שנידון מראש לכישלון . אז הביאו את טייסון צ'אנדלר והחוזה המוגזם שלו אבל הגרוע מכל בגדו באחים מוריס אותם מקדונו החתים רק קיץ קודם על חוזה "משותף". מה שהשאיר את מרקיף מוריס כסרטן בגוף האומה. לא פלא שמשם הדרך במדרון הייתה מהירה.
בקיצור לדעתי מקדונו החריב את הקבוצה ולא עשה עבודה מצויינת. אוקיי היו לו כמה בחירות טובות בדראפט אבל כשהוא קיבל את הקבוצה והחליט לוותר על גורטאט (בצדק לטעמי) הוא היה צריך סנטר. אם נסתכל על רשימת הסנטרים שהיינו יכולים לקחת בשנתיים הראשונות שלו ועל מי שהסאנס כן לקחו נגלה תמונה מאד מאכזבת.
אני מסתכל על הקבוצה היום ולמעט בוקר אני לא רואה שחקן אחד שאסור לוותר עליו או אחד שאפשר לבנות את הגרעין של הקבוצה סביבו. אני מאד מקווה שבדראפט הנוכחי נמצא שחקן כזה.

עידו גילרי
עידו גילרי
27 במאי 2017 21:12

אהה ושאלה קטנה. מה גרם לך להצטרף לכוחותינו?

טל נחום
טל נחום
27 במאי 2017 21:38

אני מסכים שנהתחלה היתה קשה.
אני גם מסכים שמה שנעשה למוריסים היה לא יפה וכך גם ההתנהלות הלא מקצועית מצידם.
אני מסכים שמךבד בוקר אין שחקן שאינו ניתן לויתור במחיר המתאים.
אני חושב שקריס ובנדר עשויים להיות שחקנים מצויינים.
אני חושב שאנחנו חייבים להשיג את ג'קסון כי הוא באמת טופ טיר טאלנט.
הייתי רוצה שנצליח להשיג רכז ברמה גבוהה, סנטר איכותי… מתחילת העונה קיוויתי שנצליח להביא את נורקיץ אבל פורטלנד לקחה אותו.
אני יודע שאפשר לראות את מקדונו כשלילי וחיובי אבל אני חושב שכיום כשצריך לבנות קבוצה צעירה שתתחרה בעוד כמה שנים הוא האדם לבנות אותה.

עידו גילרי
עידו גילרי
27 במאי 2017 22:12
Reply to  טל נחום

לדעתי הוא כבר קיבל את הצ'אנס שלו ודפק אותו בגדול.
כמו שציינתי יכולנו לבחור בנורקיץ' בדראפט גם בגובר או באדאמס.

dror2
dror2
28 במאי 2017 0:36

שאלה כללית – על סמך מה החליטו שבנדר הוא כישרון גדול?
אני זוכר אותו מהשנה במכבי. הוא היה אסון מהלך, כמעט שלא שיחק וכששיחק עשה בעיקר נזק. וכל זה בעונה הכי גרועה שמכבי יכלה לדמיין עד העונה הזאת.
עונה קודם הוא היה הקלע ה-51 בליגה השניה בישראל.
לא ראיתי אותו עושה הגנה מיוחדת, לוקח ריבאונדים, או משפיע על המשחק בצורה חיובית כלשהי. וזה עוד לפני שהוא הגיע לNBA.
אז למה? בגלל שהוא גבוה שיודע לזוז טוב? אבל מה עם דברים אחרים כמו קליעה, כישרון, קשיחות וזוטות כאלה?

dror2
dror2
28 במאי 2017 0:37
Reply to  dror2

אגב מהקצת שראיתי הוא נראה בחור חיובי עם גישה טובה. אין לי חלילה משהו אישי נגדו. פשוט לא מבין על סמך מה הוא נבחר במקום הרביעי בדראפט ולמה כל השנים האחרונות הוא נחשב לכזה כישרון ענק.

טל נחום
טל נחום
28 במאי 2017 7:35
Reply to  dror2

ראיתי כל משחק השנה… לדעתי יש לו הגנה טובה, זז טוב,מבחינת הקליעה צריך להשתפר אבל זה כלום.

דדי
דדי
28 במאי 2017 2:07

השאלה העיקרית של פניקס זה מה עושים עם בלדסו והברכיים שלו.
ובגלל שהוא גם יותר מבוגר מרוב הגרעין הצעיר ולא מתאים במיוחד ליד בוקר, התשובה צריכה להיות טרייד.

אבל עבור בלדסו לא מקבלים את 3.
אני הייתי מנסה את רוביו + 7 תמורת בלדסו + 32 ואם זה לא אפשרי, אז משהו עם דאלאס והבחירה השמינית.

נייט הוא לא נכס – הוא נטל.
תוסיף אותו לטרייד = תקבל פחות, לא יותר…

וכל מי שיבחר את פוקס כשטייטום עוד לא נבחר – יצטער על זה הרבה שנים. טייטום הוא השחקן עם הרצפה הכי גבוהה בדראפט הזה אחרי פולץ, ולפי הדיווחים – מוסר העבודה שלו הוא כזה שנותן לו סיכוי טוב להגיע גם לתקרה של הפוטנציאל שלו.

אני לוקח אותו לפני ג'קסון בלי לחשוב פעמיים.

zivooo
zivooo
28 במאי 2017 5:52
Reply to  דדי

אני חושב שבתוך הטופ טן הסליפרים הם, מונק, טאיטום ומרקנן.
בול וגקסון קצת אובר רייטד.
פוקס צבר מומנטום מאד גדול הוא טוב אבל גם אני חושב שיש טובים ממנו.
פיניקס תקח אחד מבין גקסון וטאטום אלא אם כן היא תתגעגע לרכז מקנטקי…

zivooo
zivooo
28 במאי 2017 5:54
Reply to  דדי

ועוד משהן 7 ורוביו זה יותר מידי בשביל בלדסו גם עם בחירת הסבוב השני.
ואז אם מה פיניקס נשארים עם אוליס , נייט ורוביו…. ורכז מהדראפט?
הייתי מנסה לשקם את בלדסו שם יהיה הערך הכי גדול.

דדי
דדי
28 במאי 2017 13:05
Reply to  zivooo

למה רכז מהדראפט אם יש לך את רוביו ויוליס ?

בלדסו נמצא במרחק פציעה אחת מאפס ערך בטריידים. למה לקחת סיכון כזה כשהקבוצה גם ככה במרחק שנים מלהיות קונטנדרית ואפשר לקבל עליו תמורה טובה היום ?

טל נחום
טל נחום
28 במאי 2017 7:36
Reply to  דדי

אז כנראה שתהיה מרוצה בליל הדראפט

יוסי
יוסי
28 במאי 2017 9:52
Reply to  דדי

אני מוכן לתת את אסיק ובחירת סיבוב 2 שנה הבאה תמורת נייט

דדי
דדי
28 במאי 2017 19:40
Reply to  יוסי

חשבתי על זה בעצמי.
לא אתפלא אם משהו בסגנון יקרה.

יוסי
יוסי
29 במאי 2017 6:24
Reply to  דדי

אם זה קורה זה חוסך לנו הרבה כסף ומשאיר כסף ללכת על שוטינג גארד איכותי , אולי פופ מדטרויט , אפשר להטריד גם את גיטסו ולפנות עוד מקום בתקרה,

מקסימוס
28 במאי 2017 3:26

איזה קהילה של הסאנס יש כאן!!
אני אוהד את הסאנס עוד מ2004-2005. ואני בן 25, אז שלא תחשבו שרק חבר'ה בני 30+ אוהדים אותם.

גם אני מפנטז על טריידים טובים כי באמת יש לנו נכסים איכותיים במחירים סבירים. השאלה היא האם באמת למהר עכשיו כאשר גולדן סטייס וקליבלנד עוד בשיאם.

מדברים הרבה על בחירה של סמול פורוורד וטרייד על בלדסו, אבל אם אנחנו בוחרים בסמול פורוורד זה לא אומר שגם וורן מתחיל להיות פתיון נוסף לטרייד?
כמו כן, יש לציין שאין מצב להצליח בליגה הזו ללא רכז איכותי. אז אם מוותרים על בלדסו חייב לחשוב על מחליף ראוי.

האמת שפזלתי לעבר גריפין, ופול ג'ורג'… אבל השני הראה נכונות ללכת ללייקרס (לא מבין למה?) והראשון תלוי מאוד במה יקרה בקליפרס הקיץ.

הדבר הכי מצחיק שלפני הלוטרי, כל האתרים חזו איך הלייקרס, בוסטון וכולם בערך חוץ מפיניקס יקבלו בחירה ראשונה או שנייה. כאילו זה היה ברור שפיניקס, על אף שהיה לה את הסיכוי השני הכי גבוהה לצאת עם הבחירה הראשונה, תאכל אותה בלוטרי.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
28 במאי 2017 18:29

תקנו אותי אם אני טועה, אבל לפניקס יש את הזכויות על בוגדן בוגדנוביץ', אלוף אירופה הטרי מהדראפט של 2014.

לא ראיתי שום התייחסות לזה.
האם שווה לממש את הזכויות האלה ולקבל SG מעניין (האם טוב מספיק ל- NBA?) או לסחור בהם כל עוד הערך בשוק שלו גבוה?

עידו גילרי
עידו גילרי
28 במאי 2017 18:58
Reply to  אוהד ס"א

הזכויות עליו עברו לסקרמנטו בטרייד על כריס.

אריק ספרן
אריק ספרן
2 ביוני 2017 21:41

כייף לראות שיש פה הרבה אוהדים של פיניקס. אני באופן אישי אוהד שלהם משנת 92, ועוקב באדיקות אחרי כל המשחקים (וגם אחרי העמוד הנפלא של טל).
אגב, איך נרשמים לאתר בצורה נורמלית (עם תמונה והכל..?)

טל נחום
טל נחום
12 ביוני 2017 16:51

אריק תודה רבה על הפירגון